Salomé
Co-production with Kompania Doomsday (PL)
“J’ai baisé ta bouche, Iokanaan.
Il y avait une âcre saveur sur tes lèvres.
É tait-ce la saveur du sang? …
Mais, peut-être est-ce la saveur de l’amour.
On dit que l’amour a une âcre saveur…
Mais, qu’importe? J’ai baisé ta bouche, Iokanaan,
j’ai baisé ta bouche.“
Salomé’s dance robbed them all of their heads: Herod, her stepfather, Herodias, her mother, John the Baptist and in the end herself. The dance was powerful and so was the dancer, who was offered half a kingdom, which she refused: She would rather have the desert preacher’s head.
Salomé is a trauma of the modern age, a drama of the excessive desire. This love speaks the language of madness and in the murder of the beloved shows humanity stripped naked. A theatre play with puppets, masks and objects, a kaleidoscope of pictures and music from beyond the acknowledged borders of emotion.
Regie & Ausstattung: Michael Vogel
Spiel: Marcin Bartnikowski, Marcin Bikowski, Magdalena Czajkowska, Pawel Chomczyk, Agnieszka Makowska, Dagmara Sowa
Musik: Charlotte Wilde
Kompania Doomsday, Bialystok (PL) / Figurentheater Wilde & Vogel, Koproduktion mit Teatr Dramatyczny Bialystok 2005.
Mit finanzieller Unterstützung durch Kulturamt der Stadt Stuttgart, Adam Mickiewicz Institut Warschau aus Mitteln des Kulturministeriums der Republik Polen im Rahmen des Deutsch-Polnischen Jahres 2005/2006, Stiftung für Deutsch-Polnische Zusammenarbeit.
Preis für beste Musik beim 13. International Puppet Theatres Festival Torun 2006
Preisträger der „New Situations“ beim Theaterfestival MALTA Poznan 2007.
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